Docente
|
CACCIOLA GIULIANA
(programma)
Ulteriori attività formative: LINGUA INGLESE - 3CFU
Docente del corso: GIULIANA CACCIOLA
e-mail giuli.cacciola@gmail.com
orario di ricevimento: martedì (si consiglia di fissare un appuntamento per email).
COURSE SYLLABUS Modulo 1 (1cfu): studio del lessico inglese specifico, delle strutture morfo-sintattiche dell’inglese in campo scientifico e delle funzioni comunicative/argomentative tipiche del discorso in ambito scientifico:
a)working with vocabulary: key nouns, key verbs, key adjectives, key adverbs.
b)at academic institutions: academic courses, applications and application forms.
c)ways of talking about: sources, facts, evidence and data, statistics, analysis of results, research and study aims.
Modulo 2 (2cfu): focus su ESP/English for Specific Purposes e sul linguaggio scientifico specifico del campo matematico, attraverso l’uso di materiale testuale e audio, per rafforzare le abilità di listening,reading, writing e speaking. Lo studente alla fine del corso dovrà dimostrare di aver acquisito la conoscenza di un lessico scientifico appropriato e di saper leggere e tradurre articoli e brevi testi scientifici:
a) reading and translating a scientific text (new approach to translation studies).
b) writing abstracts, reports, summaries, CV .
c) presenting a topic using power-point or prezi, describing research methods, processes and procedures, classifying, comparing and contrasting.
RISORSE
Lezioni con handouts e slides; presentazioni di powerpoint/prezi; web quest e 'non googleable question’.
1) Cambridge Academic English-Upper Intermediate, Cambridge University Press; P.Emmerson, E-mail English, Macmillan; A.Wallwork, English for Presentation at International Conferences, Springer Science-Oxford University Press;A.Walwork, English for Writing Research Papers, Springer Science-Oxford University Press.
2) Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Oxford University Press; Essential Dictionary for Learners of English,Macmillan.
3) Handouts documents; articles and materials adapted to suit ESP students.
4)Thompson, Fundamental Writing Skills, Egea.
5) Dispense e bibliografia di riferimento su Scientific Writing and Translating su STUDIUM.
|